Навигација

13С114ПМУ - Програмирање мобилних уређаја

Спецификација предмета
НазивПрограмирање мобилних уређаја
Акроним13С114ПМУ
Студијски програмСофтверско инжењерство
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
Условљност другим предметимаОбјектно оријентисано програмирање 2, Системски софтвер
Циљеви изучавања предметаУпознавање са основним концептима програмирања за мобилне уређаје, као и са елементима хардверских и софтверских платформи.
Исходи учења (стечена знања)По завршетку курса студенти ће бити способни да: разумеју хардверске и софтверске платформе мобилних уређаја; развију апликацију за рад на мобилним уређајима користећи различите програмске моделе и окружења; разумеју ограниченост ресурса на мобилним уређејима и енергетску ефикасност програма.
Садржај предмета
Садржај теоријске наставеКарактеристике мобилних уређаја. Преглед хардверских платформи. Оперативни системи за мобилне уређаје. Развојна окружења и програмски језици за мобилне уређаје. Архитектура апликација. Развој апликација за рад са ограниченим ресурсима. Спрега са корисником. Приступ периферијама мобилног уређаја. Развој мобилних сервиса. Заштита. Рад са мултимедијалним садржајем. Енергетска ефикасност програма.
Садржај практичне наставеКарактеристике мобилних уређаја. Преглед хардверских платформи. Оперативни системи за мобилне уређаје. Развојна окружења и програмски језици за мобилне уређаје. Архитектура апликација. Развој апликација за рад са ограниченим ресурсима. Спрега са корисником. Приступ периферијама мобилног уређаја. Развој мобилних сервиса. Заштита. Рад са мултимедијалним садржајем. Енергетска ефикасност програма.
Литература
  1. Asoke K Talukder, Roopa Yavagal, Mobile Computing: Technology, Applications, and Service Creation, McGraw-Hill Communications Engineering, 2006.
  2. Thomas J. Duffy, Programming with Mobile Applications: Android(TM), iOS, and Windows Phone 7, Course Technology, 2012.
  3. Stefan Poslad, Ubiquitous Computing: Smart Devices, Environments and Interactions, Wiley, 2009.
  4. Greg Nudelman, Android Design Patterns: Interaction Design Solutions for Developers, Wiley, 2013.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
221
Методе извођења наставеАудиторне вежбе, лабораторијскa показна и лабораторијске контролне вежбе. Пројекти.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
Активности у току предавања0Писмени испит20
Практична настава10Усмени испит50
Пројекти0
Колоквијуми20
Семинари0